joi, 2 aprilie 2009

Plantele mele (1)

M-am hotarat sa va arat si voua florile sau plantele pe care le-am avut sau pe care le am (unele sunt anuale). Momentan, imi impart bucataria si balconul logie cu urmatoarele:


Violeta africana

Imi infloreste (desi o tin pe balcon chiar si iarna) cam 9-10 luni pe an, flori violacee. O spal cu dusul cand se prafuiesc frunzele (desi cica e contraindicat) si 1 data pe an o desfac pentru ca se face tufita de 2-3 violete. Momentan sunt 2 flori iar de cand am facut poza s-a umplut de boboci. Am furat-o de la serviciu :)





Ficus benjamin

Are aproape 1,5 m si creste in continuare. Il am de la nasii de cununie, Beatrice si Cristi. Am primit doua varfuri pe care le-am tuns cu mana mea, doar unul a rezistat si e o frumusete. Intre 2 udari ii las pamantul sa se usuce tare de tot si din cand in cand bag apa plata cu putin fertilizator. Nu-l las in frig sau in soare cand e canicula. Ii merge impecabil!






Syngonium Podophyllum.

Mare betivanca.... De 2-3 ori pe an mai adaug sau mai schimb din pamant si folosesc pamant de flori de la florarie. De cateva ori pe sezon pun tot apa plata cu 'intaritoare' si o tund ca sa-i dau forma de picatura. Imi place foarte mult forma de tufa si incerc s-o 'cultiv' prin taiere. Ii merge foarte bine la caldura si lumina. Frigul ii opreste din crestere sau o obliga sa faca frunze mai decolorate si mai mici. Am prins-o usor, din varfuri tinute in apa.





Dracaena.

E o frumoasa care imi spune mereu cand are nevoie de apa sau are prea multa sau ii e frig sau.... I se pleostesc frunzele si stau foarte aproape de tulpina. Din lipsa de spatiui, insa, nu i-am mai schimbat ghiveciul desi ea creste ca nebuna. O am tot de la Beatrice, nasa noastra de cununie.







Kohleria

Pentru ca exista zeci variante, o sa incerc sa vad care e a mea, dar e superba... in fiecare primavara tunsa pana la 5-6 frunze inaltime fata de pamant si deja, in 2 saptamani, e plina de boboci. Iubeste lumina si caldura, dar fara excese. O alta mare betiva, se inmulteste printr-un fel de rizomi si o am tot de la serviciu, de la un Director de la Centrul de Calcul. Florile sunt prezente pana la 8 luni pe an. Daca e cald, chiar 9 luni




Maranta sau Planta care se roaga sau Os-de-hering

Se inmulteste prin tunderea tufei si plantarea in pamant a varfurilor, este deosebita si intr-adevar are un ciclu zilnic unic. Seara isi ridica frunzele (ca la rugaciune) si le inchide usor, pentru ca la venirea zorilor sa le coboare si sa le deschida larg. Cu cat culorile sunt mai palide, cu atat frunzele sunt mai tinere si cu cat sunt mai intens colorate - mai batrane. este putin pretentioasa si necesita ocazional pulverizarea cu apa fina, mai ales cant e foarte cald. Iubeste lumina dar nu soarele direct sau caldura in exces. Iarna o primesc in casa pentru ca pe balcon pot fi si doar 8-10 grade si nu creste in frig. Mi-am dorit-o foarte mult si cand am aflat cum se numeste am si gasit-o si mi-am cumparat-o. este destul de 'nebuna' in crestere si greu o pot mentine sub forma de tufa. Este semi-curgatoare iar florile nu sunt spectaculoase dar sunt foarte finute si fragile. Oricum, ea este spectaculoasa... Pamantul folosit este unul amestecat cu nisip cu granula mai maricica pentru un bun drenaj. Din cand in cand, fertilizez si ud pamantul cu apa plata. Rar las pamantul sa se usuce intre 2 udari.

2 comentarii:

  1. Da, dom'le, uite-asa-mi place! Ai scris foarte frumos, iar pozele sunt elocvente! Asteptam mai des posturi de genul acesta!

    PS: mi-ai adus si mie Matrana, acum e afara! Ii merge super!

    RăspundețiȘtergere
  2. Superbe plante.Iar ultima m-a lasat cu gura cascata.Este extrem de interesanta.Si,ai dreptate,numele si obiceiul ei de a-si ridica frunzele o face mai atragatoare decat aspectul.O sa caut sa fac rost si eu.

    RăspundețiȘtergere